איך לבנות מכונת ריוויס עבור המוצרים שלכם באמזון בעזרת צ'אט בוט

אחת הבעיות הכי גדולות איתם מתמודד כל עסק שמוכר באמזון הוא קבלת ביקורות של 5 כוכבים, במהלך השנה האחרונה הצלחנו לבנות מתודולוגיה מוכחת להשגת ביקורות למוצרים בצורה שוטפת, תוך כדי התהליך אנחנו גם יוצרים מועדון לקוחות משלנו אותו ניתן לדוור בכל רגע נתון לטובת השקת מוצרים חדשים ומוצרים נוספים אותם אתם מוכרים. המדריך שלפניכם מפרט את השלבים ליצירת צ'אט בוט שעובד בשבילכם ומשיג לכם ביקורות של 5 כוכבים בצורה אוטומטית.

מה זה צ'אט בוט בפייסבוק בכלל?

צ'אט בוטי הוא כלי יחסית חדש של פייסבוק שתפס תאוצה בשנה האחרונה המאפשר לכם לבנות סקריפטים מובנים מראש של שיחה עם לקוח בהתאם לצרכים העסקיים שלכם. הלקוח נחשף למודעה ממומנת שלכם בפייסבוק ולאחר לחיצה על המודעה הוא מקבל הודעה ישירות לאינבוקס שלו בפייסבוק ומכאן תסריט השיחה אותו הזנתם נכנס לפעולה. ישנם עשרות שימושים שונים לצ'אט בוט אבל המדריך הקרוב נועד ללמד אותכם ליצור צ'אט בוט עבור קבלת ריוויס באמזון ללא כל ידע מוקדם לגבי בניית בוטים. 

בעזרת הצ'אט בוט גם אתם תוכלו מעכשיו לפנות דרך מערכת הפרסום של פייסבוק ללקוחות שרכשו ממכם מוצר באמזון ולתת לו הצעה בעלת ערך תמורת קבלת ריווי. כמובן שאסור להגיד בצורה מפורשת כי קבלת המוצר מותנה בהשארת של ביקורת 5 כוכבים מכיוון שזה מנוגד למדיניות של אמזון אך אל דאגה גם לזה מצאנו פתרון יצירתי למדי.

3 הכלים בהם נשתמש עבור בניית מכונת הריוויס שלנ

קדימה מתחילים… בכדי לצאת לדרך ולבנות את בוט הביקורת הראשון שלכם אתם תזדקקו ל 3 הכלים הבאים:

download (1)
FACEBOOK AD FOR MASSANGER קמפיין פייסבוק המפנה לקבלת הודעה במסנג'ר
SELLER LEGEND תוכנה המאפשרת לייצא את הלקוחות אשר רכשו ממכם מוצר באמזון
MANY CHAT הכלי באמצעותו נבנה את הצ'אט הבוט

יצירת הצ'אט בוט בעזרת Many Chat

הכלי הראשון איתו נתחיל את העבודה הוא Many Chat, הפלטפורמה הזאת מאפשרת לנו ליצור את תסריט השיחה עבור הבוט שלנו בצורה פשוטה ואינטואטיבית. עבור המשימה שלפנינו אתם צריכים לרכוש בשלב הראשוני את החבילה הבסיסית ביותר שלהם בעלות של $10. 
לינק לאתר של Many Chat לפתיחת חשבון והרשמה: https://manychat.com

אחרי שנרשמת בהצלחה אנחנו מגיעים לשלב חיבור העמוד העסקי שלכם בפייסבוק למערכת ( אם עדיין אין לכם עמוד פייסבוק עסקי עבור הפעילות שלכם באמזון זה הזמן לפתוח אחד…)

נחבר את המערכת של Many Chat לעמוד העסקי שלכם:

לאחר חיבור העמוד נסמן כי מדובר בעמוד עסקי

עכשיו אנחנו מגיעים לשלב המעניין של בניית הצ'אט בוט שלנו. התסריט בו אנו משתמשים מציע ללקוח( אנחנו מטרגטים אך ורק לקוחות שרכשו מאיתנו מוצר בעבר מוצר) אשר לחץ על הפרסומת שלנו בפייסבוק לקבל מוצר בחינם או בהנחה בתמורה להשארת ריווי באמזון, כדי לא לעבור על החוקים של אמזון בכל הקשור לבקשות פיתחנו שיטה שהיא בתחום ה"אפור" אנחנו לא אומרים ללקוח בצורה מפורשת כי המתנה מותנת בכתיבת ריווי למוצר. אנו מציינים כי החלטנו לתגמל את הלקוחות שהשאירו לנו ריווי בעבר במוצר חינם! ומבקשים לקבל מהלקוח צילום מסך של הריווי שהוא השאיר בכדי לשלוח לו מוצר מתנה. כמובן ש 99% מהלקוחות שנחפשים למסר שלנו לא השאירו ריווי בעבר, אבל הם מעוניינים בקבלת המוצר החינמי ואז הם נכנסים לאמזון, כותבים ריווי ושולחים לנו צילום מסך. בעזרת המתודולגיה הזאת הצלחנו להגיע ל 6-8% ריוויס מסך כל המכירות. יכולנו להגיע למספרים גבוהים יותר אבל בכדי לא להעיר את האלגוריטם של אמזון ולהסתכן בסגירת האפשרות לקבל ריוויס חדשים למוצר אנחנו לא ממליצים לעבור את היחס הזה.

נבחר את האופציה הבאה בתוך המערכת של Many Chat:

כעט ניצור את תסריט השיחה, ככה נראה תסריט השיחה שלנו ב Many Chat:

עכשיו לאחר שסיימנו לבנות את הצעת הערך אני ממליץ להריץ ניסיון אחד ע"י שליחת הודעה לתיבה שלכם כדי לוודא שהכל עובד ללא תקלות. אתם תוכלו לעשות זאת ע"י לחיצה על כפתור ה "preview"

עכשיו שיש לנו בוט עובד שיודע לנהל שיחה עם הלקוח נעבור לשלב הבא.

הוצאת נתונים לגבי הרוכשים של המוצר שלנו באמזון עבר בעזרת Legend Seller

בשלב הזה אנחנו נרצה לייצא ממערכת Seller Legend את כל הלקוחות אשר רכשו את המוצר שלנו ב 180-360 יום האחרונים. בהמשך התהליך כאשר נגדיר בפייסבוק את הטרגוט של הפרסומת שלנו אנו נשתמש ברשימה הזאת בכדי לחשוף את הפרסומת שלנו אך ורק ללקוחות שרכשו את המוצר שלנו באמזון בעבר. חשוב לציין שלא חייבים להשתמש ב Seller Legend לטובת ייצוא הנתונים, במידה ואתם עובדים עם מערכת אחרת שיודעת לייצא את הנתונים הללו אתם יכולים לייצא ממנה. מדריך זה סוקר את תהליך הייצוא  מתוך מערכת Seller Legend מכיוון שזו המערכת איתה אנו עובדים באופן שוטף וכל החשבונות אמזון שלנו מחוברים אליה.

מספר דגשים חשובים לגבי הגדרות הייצוא של הרשימה:
1. לא לכלול לקוחות שעשו ריפאונד – אלו לקוחות לא מרוצים שהסיכוי לקבל מהם ריווי חיובי הוא נמוך.
2. לבחור טווח תאריכים רחב של הזמנות עבר – עבור הקמפיין הראשון אני ממליץ לקחת מינימום 180 יום כדי שלקמפיין יהיה מספיק קהל לטרגוט. חשוב להדגיש שאם אין לכם מינימום של 300 הזמנות הקהל יהיה קטן מידי ויהיה קשה מאוד לטרגט את אותם לקוחות בפייסבוק.

3. לבחור ASIN אחד לכל קמפיין במידה ואתם מוכרים כמה מוצרים יש לפתוח לכל קמפיין קהל נפרד.

אחרי שמגדירים את הקהל ומקבלים רשימת לקוחות בתוך המערכת יש ללחוץ על כפתור הפייסבוק כדי שהקובץ שירד למחשב שלכם יהיה מותאם כבר מראש לפורמט הנתמך בפייסבוק. 

עכשיו נכנס לאזור ה-  reports בתוך המערכת והקובץ שלנו יהיה זמין לאחר מספר דקות להורדה. נוריד את הקובץ למחשב נשמור אותו בצד לטובת השלב הבא של יצירת הפרסומת והטרגוט שלה בפייסבוק.

עכשיו נכנס לאזור ה-  reports בתוך המערכת והקובץ שלנו יהיה זמין לאחר מספר דקות להורדה. נוריד את הקובץ למחשב נשמור אותו בצד לטובת השלב הבא של יצירת הפרסומת והטרגוט שלה בפייסבוק.

בניית הקמפיין הפרסומי בפייסבוק

הגענו לשלב הסופי ביצירת מכונת הריוויס שלנו, יצירת מסע הפרסום בפייסבוק.
אני יוצא מנקודת הנחה שיש לכם כבר חשבון מפרסם בפייסבוק( אנחנו לא נצלול במדריך הזה לעומק של פתיחת חשבון מפרסם בפייסבוק)
נכנס למערכת הפרסום תחת הדף העסקי של המותג שלנו וניצור קמפיין מסוג: "messages"

נגדיר תקציב יומי לקמפיין, אני ממליץ לשים 5$ ביום בכדי לא להגיע לכמות ריוויס גבוהה מידי שתקפיץ את האלגוריטם של אמזון ( חשוב לא לעבור את היחס של 6% ריוויס מכלל העסקאות)

עכשיו נגלול מטה בעמוד ונגדיר את קהל היעד לקמפיין בעזרת הדוח שהורדנו בשלב הקודם מ Seller Legend.
אנחנו ניצור Custom audience חדש באמצעות העלאת הקובץ שהורדנו.

נבחר באופציה של "Customer File"

כאן נעלה את הקובץ שהורדנו למחשב – הקובץ מ Seller Legend המכיל את המידע לגבי הלקוחות שקנו מאיתנו מוצר ספציפי בעבר. חשוב לתת לקובץ שם שיאפשר לנו בעתיד לזהות אותו בקלות.

נציין כי זה מידע שקיבלנו ישירות מהלקוחות.

בשלב הבא נשייך כל עמודה בקובץ CSV שהעלנו לפיסבוק לפרמטרים המתאימים, שם פרטי, שם משפחה, עיר, מדינה וזיפ קוד. ככה פייסבוק יודע מה הנתון שיש בכל עמודה.

עכשיו נגדיר את הטרגוט לפי כל ארה"ב, אין צורך להגדיר סנני טרגוט נוספים מכיוון שהקהל שאנחנו מטרגטים כבר מפולח לפי מי שקנה איתנו מוצר.

נבחר את מיקום הופעת המודעה בפייסבוק, אני ממליץ לבחור את הניוז פיד של פייסבוק ואת אינסטגרם בלבד.

נגדיר את המודעה/פרסומת אותה הגולש על גבי הניוז פיד שלו. הגוגל האידאלי למודעה הוא: 1200X628. התמונה צריכה לכלול את המוצר אותו אתם נותנים במתנה וכיתוב של FREE GIFT.

בשורת הטקסט של הפוסט נכתוב מה הלקוח מקבל ונציין כי יש ללחוץ על כפתור שליחת הודעה בכדי לקבל את המוצר החינמי.  

נחבר את המודעה לצ'אט בוט שיצרנו מקודם ב Many Chat, כאן אנחנו מגדירים לפייסבוק מה קורה לאחר לחיצה על המודעה. אנחנו רוצים שמייד יפתח הצ'אט של פייסבוק עם הסקריפט אותו יצרנו. 

נבחר בהגדרות "Custom Template" ונלחץ על "Get Started"

נפתח את Many Chat ונעתיק את הקוד של הצ'אט בוט אותו נכניס בפייסבוק.

נחזור למערכת הפרסום של פייסבוק ונכניס את הקוד שהעתקנו 

עכשיו נשאר לנו רק לוודא שהכל עובד כמצופה ושאכן לחיצה על המודעה פותחתאת סקריפט השיחה בצ'אט. בכדי לבצע את הבדיקה נלחץ על "Preview in Messenger" במידה והכל עובד תקין אתם צריכים לקבל הודעה לאינבוקס של הדף העסקי עם סקריפט השיחה אותו הגדרתם ב Many Chat.

מזל טוב! מכונת הריוויס שלכם מוכנה – עשית צעד נוסף להגדלת המכירות שלכם באמזון!

 

עכשיו תורכם - שתפו איתי בתגובות

יש לכם שאלות? רוצים לשתף איתנו את ההצלחה? תרשמו לי בתגובות פה למטה ואני מבטיח להתייחס לכולם:) 

לקבלת טיפים, מדריכים ועדכונים שוטפים לגבי איך למכור באמזון הרשמו לניוזלטר ותקבלו עדכון לגבי כל כתבה חדשה ישירות למייל שלכם!